arrow_drop_up arrow_drop_down

H.E.F.B.O.O.M.-creatiemodel

GRATIS e-book >>

De 7 onmisbare pijlers van het H.E.F.B.O.O.M.-creatiemodel

Heb een onweerstaanbaar product 

Bij deze pijler bepaal je het product waarmee je de markt op wilt. Je gaat ervoor zorgen dat je product voor jouw ideale klant onweerstaanbaar wordt. Concreet betekent het dat jouw product naadloos aansluit bij de behoeften van je klant.

Exploreer je doelen

Bij deze pijler gaat het om de doelen die jouw klant met je product vervullen kan en om de doelen die belangrijk zijn voor jou en je bedrijf. Exploreren betekent dat je die doelen gaat verkennen en gaat kiezen welke doelen voor jouw product gelden.

Focus op de structuur / opbouw van je product

Bij deze pijler leg je de focus op de structuur of de opbouw van je product. Een online training bestaat bijvoorbeeld uit modules en onder die modules hangen lessen. Dat is een structuur van online programma's. Zo heeft elk product een eigen structuur en opbouw nodig.

Bepaal de inhoud

Elk product van een kennisondernemer heeft 'inhoud' nodig. Dat leg je bij deze pijler vast. Uitgangspunt voor de inhoud is 'waarde' creëren voor je klant. Daar gaat het bij alle producten om. Om de waarde en de hoeveelheid waarde die je toevoegt.

Ontwikkel je marketingstrategieën

Het creëren van je product is één kant van de medaille, het wereldkundig maken en verkopen ervan de andere kant. Bij deze pijler kies je welke marketingstrategie je gaat volgen en welke kanalen passen bij de klant waarvoor je product bedoeld is.

Ontmasker je saboteurs

Het kan zijn dat je deze pijler niet nodig hebt. Dat je geen belemmerende stemmetjes hebt die je ervan weerhouden om je marketing te doen. Maar mocht dat niet het geval zijn, dan onderzoek je bij deze pijler welke saboteurs je op je pad gaat tegenkomen en hoe je ervoor kunt zorgen dat die saboteurs geëlimineerd worden.

Maak je product af

Bij deze pijler zet je in feite de laatste puntjes op de i. Bij elk creatieproces van een product blijven 'losse eindjes' over die je bij deze pijler afmaakt. Voor het schrijven van je boek is dat bijvoorbeeld de redactieronde, de vormgeving en de uitgever.

Gratis e-book H.E.F.B.O.O.M.-creatiemodel >>

Cookies