Bloggen: Het Heeft Nog Steeds Zin!
Ben jij een echte blogger? Blog jij regelmatig? Of lijk je op mij? Ik blog dan weer wel en dan weer niet. Ik weet dat het niet opschiet om op die manier te bloggen en toch krijg ik er maar geen routine in. In dit blog ontdek je waarom bloggen nog steeds een goede strategie is.
Ooit, een paar jaar geleden, blogde ik elke twee weken. Altijd op een vast tijdstip. Ik heb dat meer dan een jaar volgehouden.
Mijn toenmalige doelgroep waren leidinggevenden in grote en middelgrote organisaties. Dat was de bedoeling althans. In de werkelijkheid had ik vooral mensen op mijn lijst staan die mij vanuit een andere setting kenden. Het merendeel had geen leidinggevende functie. Die mensen vonden het gewoon fijn om door mij geïnspireerd te worden.
Leuk natuurlijk, maar het schoot niet op en op enig moment ben ik ermee gestopt. Ik ben toen op zoek gegaan naar een nieuwe doelgroep. Dat was een hele worsteling kan ik je vertellen. In mijn zoektocht schoot het bloggen erbij in. Ik wist namelijk niet meer voor wie ik moest bloggen. Nu ben ik het weer aan het oppakken.
Heeft bloggen nog zin?
Ja, bloggen heeft wel degelijk zin!
Er zijn minstens 5 voordelen van bloggen
- Als je blogt, creëer je content op je website. En zoekmachines houden van content. Je website komt dus veel eerder te voorschijn als iemand ergens naar op zoek is.
- Met een blog heb je elke keer weer een aanleiding om contact te maken met je mailinglijst. Je bent dan weer even in de ‘mind’ van de mensen die op je lijst staan. Ze hebben weer van je gehoord. Dat is goed voor de ‘trust’ factor.
- Als je een blog hebt dan kun je daaruit verschillende onderdelen gebruiken voor je berichtjes op social media. Met daarin natuurlijk een link naar je blog. Dan komen er weer mensen naar je website.
- Van een stuk of wat blogs kun je een gratis weggever maken die je op verschillende manieren kunt gebruiken. Bijvoorbeeld voor je opt-in, maar ook als extraatje als mensen een andere weggever van je gedownload hebben.
- Bloggen is een goede manier om je kennis te delen met je klanten en je potentiële klanten. Met een blog positioneer je jezelf als iemand die verstand van zaken heeft. Als een expert dus.
Kortom, er zijn genoeg redenen om te bloggen. Ik heb me voorgenomen om van 2017 een actief blogjaar te maken. Het is me nog niet helemaal gelukt om er een regelmaat in te brengen, maar dat komt nog wel.